skip to Main Content

Seuraavaksi on yrityksen nimen miettimisen aika. Nimi voi kuvata ideaa tai toimintaa ja se voidaan kirjoittaa myös käyttäen isoja tai pieniä kirjaimia.

Nimi on osa yrityksen imagoa

Nimestä yritys tunnetaan ja muistetaan. Osuva nimi kertoo yrityksestä paljon. Nimen tavoitteena on jäädä ihmisten mieleen.

Kannattaa pohtia, kertooko yrityksen nimi jotain sen toiminnasta? Tai yrittäjistä. Onko nimi sellainen, ettei se merkitse mitään?

Jos nimivalinnassa päädytään vieraskieliseen nimeen, kannattaa tarkistaa, sanan merkitys muissa kielissä.

Patentti- ja rekisterihallituksen ylläpitämästä sivustosta ytj.fi voi katsoa, onko nimi vapaa eli ei ole muita samannimisiä yrityksiä olemassa. Yrityksen nimen suunnitteluun kannattaa varata aikaa. Hyvä nimi on helppo muistaa ja sen käyttäminen, kirjoittaminen ja taivuttaminen on vaivatonta.

HUOM! NY-yritys ei voi olla olemassa olevan oikean yrityksen nimi, esimerkiksi Coca-Cola NY. Yrityksen nimen lopussa tulee olla kirjaimet NY.

Markkinointi

Markkinoinnilla tarkoitetaan myynnin suunnittelua, erilaisten myyntikanavien arviointia, markkinatutkimusten tekemistä ja paljon muuta.

Harvoin tuote tai palvelu myy ”itse itsensä”, joten markkinointia tarvitaan. Markkinoinnin keskeinen tavoite on siis mahdollistaa NY-yrityksen myynnin onnistuminen.

Markkinointisuunnitelma

Markkinointisuunnitelma on NY-yrityksen käytännöllinen työkalu. Suunnitelman avulla huolehditaan, että markkinointi kohdistuu oikein ja toimenpiteet ovat tehokkaita. Suunnitelman ei tarvitse olla monimutkainen tai pitkä, mutta siinä tulisi olla tietoja markkinoinnin aikatauluista, vastuualueista, markkinoista ja kilpailijoista, toimenpiteistä ja niiden tavoitteista, kehittämisestä ja koordinoimisesta.

Apua markkinoinnin suunnitteluun on saatavilla NY-yrityksen työkalupakissa. (kirjaudu sisään tai rekisteröidy nähdäksesi työkalupakin materiaalit).

Back To Top