skip to Main Content

Och vinnarna är …

UF Ett år som företagare -programmets bästa grafiska utseende, webbhelheter, affärsidévideor och applikationer har valts

I tävlingsbidragen uttrycktes engagemang och arbetsglädje. Stort tack till alla som deltagit och hjärtliga gratulationer till vinnarna!

Bästa grafiska utseendet genomfördes på grundskolstadiet av Lattiasta Kattoon NY från Rantakylän yhtenäiskoulu i S:t Michel och på andra stadiet av Dokker NY från Stadin ammattiopisto i Helsingfors.

Bästa internethelheten vann på grundskolstadiet LentusFilms UF från Sursik skola i Pedersöre. Segern på andra stadiet gick till Spitgo UF från Jakobstads Gymnasium i Jakobstad.

Bästa affärsidévideon var filmad av Capture UF från Vamia i Vasa.

Bästa applikationen var genomförd av Kaunottaret ja kulkurit NY från Iitin lukio i Itis.

Bästa grafiska utseenden och internethelheter valda av Milja Henttonen/Microsoft, Leea Simola/ Nationella YES rf, Kimmo Koivikko/Hube Helsinki och Juuso Enala/ Zeeland Family Abp.

Bästa affärsidévideon och applikationen valda av Ung Företagsamhet rf.

Bekanta dig med de segrande bidragen:

I tävlingen bästa grafiska utseende var helheten ett trumfkort

Vinnaren på grundskolstadiet Lattiasta Kattoon NY övertygade juryn med en klar logo som har utnyttjat infografik som kan kännas igen med en blick. NY-suffixen som är med i logon skapar en rolig ordvits om rask verksamhet.

lattiastakattoonny

Juryn längtade ännu efter det att broschyrens utseende hade bearbetats även mera passande till helheten.

Vinnaren på andra stadiet Dokker NY har ett trendigt och igenkännligt utseende som stöder affärsidén. Juryn uppskattade också det hur man hade gjort en mångbruklig version av logon.

dokkerny

Enligt juryn har Dokker NY:s utseende tagits fint som en del av företagets produkter.

De bästa internethelheterna lyckades fullständigt

Vinnaren av internethelheten på grundskolstadiet LentusFilms UF tog hem segern med en professionell och omfattande helhet som har ett konsistent utseende i olika kanaler. På webbplatsen får man direkt intrycket om affärsidén och kontaktinformationerna hittas lätt.

lentusfilmsuf

Juryn uppskattade också det att aktörerna hade lyfts fram både på webbplatsen och i YouTube

LentusFilms UF:s internet-helhet:

Vinnaren av internethelheten på andra stadiet Spitgo UF fick juryn på sin sida med en fullständigt genomförd och appreterad helhet. Juryn blev också hänförd av 3D-modelleringen skapad av produkten

spitgouf

Juryn uppmuntrar dock att sammanfatta texten och framhäva den underbara produkten modigare med hjälp av visuella medel.

Spitgo UF:s internet-helhet:

Bästa affärsidévideon övertygade

Capture UF:s vinnarvideo övertygade juryn med sin väl genomförda helhet. Videon är genomförd professionellt och den presenterar både företagarna och deras referenser. Videon passar till företagets affärsidé och den kan användas mångsidigt på t.ex. webbplatsen eller mässor.

Bästa applikationen hittades från Itis

Bästa applikationen var genomförd av Kaunottaret ja kulkurit NY.
Applikationen är inte ännu färdig för publikation men juryn uppmanar att fortsätta det väl började arbetet.

Tävlingarnas vinnare får som pris produktpris samt rätten att delta i vårens Våga Vara Företagsam -final 19.-20.4.2017.

Back To Top